Jacques Daniel, directorul comercial al Renault Romania, spune ca dealerii auto vor ajunge sa-si finanteze cheltuielile numai din activitatea de service si after-sales.
In conditiile in care in 2007 Renault a fost prima marca de import care a depasit pragul de 32.000 de masini comercializate pe piata locala, dar care anul trecut a inregistrat o scadere de peste 30% a vanzarilor, constructorul francez si-a propus pentru 2009 o majorare a cotei de piata la 8%.
"Este dificil sa discutam in acest moment de un target de vanzari pentru 2009. Dar putem discuta despre cota de piata. Dorim mai mult decat in 2008, mai ales ca dispunem de noi modele. Daca anul trecut am coborat la 7,1%, de la 9,2% in 2007, in 2009 dorim sa inchidem anul cu 8, 8,1%", a declarat Jacques Daniel, directorul comercial al Renault Romania.
Unul dintre factorii care vor contribui la cresterea cotei de piata a marcii franceze va fi programul de reinnoire a parcului auto, pentru care nu s-a comunicat o data oficiala de pornire.
"Renault este pregatit pentru demararea programului REMAT. Am inregistrat vanzari foarte bune in anii anteriori si dispunem de un stoc bun pregatit pentru anul acesta. Dar autoritatile nu au comunicat nimic concret in acest sens legat de data de demarare a programului, pana acum au fost doar zvonuri", a spus Daniel.
In conditiile in care in ultimul trimestru al anului trecut piata a inregistrat un declin de aproape 50% in comparatie cu perioada similara din 2007, nici in luna ianuarie, de obicei cea mai slaba dintr-un an, nu se anunta o modificare a ritmului din decembrie, cand unele marci de import au scazut chiar si cu pana la 70%.
"Anul acesta va fi unul foarte dificil. Nu am un glob de cristal ca sa fiu precis in ceea ce priveste evolutia pietei auto. Declinul pietei a inceput in ultimul trimestru al anului trecut, iar in ianuarie nu s