Dacă piaţa auto din România este în acest moment, practic, îngheţată, perspectivele publicităţii la maşini pentru 2009 sunt cel puţin la fel de sumbre: scădere a bugetelor de până la 50%. Bugetele de marketing ale jucătorilor de pe piaţa auto depind de proiecţiile de vânzări, iar în acest moment nu e nimic sigur în ceea ce priveşte deblocarea creditării. Volatilitatea mare a leului faţă de euro şi dolar, care a făcut ca bancherii să-şi majoreze de la o să
Dacă piaţa auto din România este în acest moment, practic, îngheţată, perspectivele publicităţii la maşini pentru 2009 sunt cel puţin la fel de sumbre: scădere a bugetelor de până la 50%.
Bugetele de marketing ale jucătorilor de pe piaţa auto depind de proiecţiile de vânzări, iar în acest moment nu e nimic sigur în ceea ce priveşte deblocarea creditării. Volatilitatea mare a leului faţă de euro şi dolar, care a făcut ca bancherii să-şi majoreze de la o săptămână la alta proiecţiile de curs, este, la rândul ei, un element de presiune.
Acestor doi factori li se adaugă incertitudinea legată de modul în care Guvernul va rezolva problema taxei auto şi, de asemenea, forma din acest an a programului „Rabla“. „În momentul de faţă, aşteptăm stabilizarea cadrului legislativ şi de-abia după aceea vom definitiva planurile de publicitate pentru acest an“, afirmă Veronica Mircea, director de marketing al Toyota România.
Contracţia pieţei auto va însemna o reducere semnificativă a bugetelor de comunicare ale clienţilor din această industrie. La nivelul întregii pieţe, explică Bogdan Paşa, coordonator PR al KIA Romauto, „nu cred că vom asista la o scădere dramatică din punctul de vedere al volumului (de exemplu, minute TV, centimetri pătrați de print etc.); probabil, va fi vorba de circa 20%“.
Menţionăm că oficialul KIA a făcut această estimare în condiţiile în care a luat ca referinţă, la solic