Orădenii nu pot beneficia de nicio călătorie în afara ţării, fără să facă escală în oraşul de pe Bega.
Aeroportul Oradea (AO) nu are nicio cursă internaţio¬nală directă, singurele zboruri regulate fără escale fiind cele cu destinaţia Bucureşti. În prezent, AO colaborează cu două companii aeriene, Tarom şi Carpatair. De la Oradea se poate decola înspre câteva oraşe din Germania şi Italia, dar niciuna dintre cursele oferite nu este directă.
Dacă vreun orădean vrea să ajungă de urgenţă la Cluj-Napoca şi îşi închipuie că, luând avionul, ar ajunge foarte repede, se înşală. Până şi acest traseu presupune escală la Timişoara şi îi ia pasagerului nu mai puţin de nouă ore, decolarea de pe AO fiind la ora 6.50 iar sosirea la Cluj-Napoca la ora 15.55. Costul unui bilet promo (doar dus), cumpărat online, prin site-ul Carpatair, ar fi în jur de 506 lei, cu taxele incluse.
La categoria business, călătoria până la Cluj-Napoca ar costa 920 de lei, indiferent că biletul este cumpărat cu o săptămână înainte de data zborului sau de pe o zi pe alta. „Toate cursele sunt cu escală la Timişoara. Noi ne axăm pe cursele internaţionale”, spune Ioana Silaghi, agent ticketing în cadrul companiei Carpatair, ca explicaţie a situaţiei prezentate mai sus.
Pista, prea proastă pentru preţuri mici
Comparând AO cu unul apropiat, cum ar fi cel din Cluj, observăm că de la cel de-al doilea se poate zbura direct, la preţuri avantajoase, dacă se fac rezervări din timp, către cel puţin zece destinaţii precum Barcelona, Forli, Londra, Madrid, Milano, Paris, Roma, Valencia sau Veneţia. Aeroportul clujenilor suportă aeronavele folosite de companiile low-cost, iar aeroportul din Oradea, deocamdată nu. Şi asta fiindcă, veche de treizeci de ani, pista aeroportului orădean are 1.800 m lungime şi 30 m lăţime şi a fost declarată impracticabilă pentru avioanele mari, de genul