Piata de publicitate TV din America, cea mai mare la nivel global, ar putea atinge anul acesta valoarea de 66,9 miliarde de dolari, in scadere cu 4,2% fata de nivelul atins in 2008, de 69,8 miliarde de dolari, cred analistii eMarketer.
Publicitarii cred insa in continuare in necesitatea spoturilor difuzate pe parcursul evenimentului Super Bowl, fiind dispusi sa plateasca pentru 30 de secunde de promovare suma record de 3 milioane de dolari. Acesta este si motivul pentru care postul de televiziune NBC sustine ca nu a intampinat probleme in a acoperi spatiul publicitar pentru acest eveniment.
Insa per total, audientele TV sunt in continua scadere. Publicitatea TV va scadea cu 4,2% in 2009, pe fondul situatiei financiare globale. In schimb, un segment care ar putea beneficia de pe urma incertitudinii economice este publicitatea video online, eMarketer estimand o crestere de 45% in 2009 sau 850 mil. dolari. Video reprezinta piata cu cea mai rapida crestere in mediul online, ceea ce face mai atractiva tranzitia din offline spre Internet.
AnVenituri din publicitatea TV (miliarde dolari)Crestere (%)200767,82,4200869,82,9200966,9-4,2201067,20,5
Sursa: eMarketer
O solutie pentru furnizorii de programe TV ar fi redefinirea strategiei de business astfel incat sa profite de pe urma cresterii inregistrate de mediul digital. In majoritatea cazurilor, acest lucru ar insemna extinderea programelor pe Internet si testarea eficientei lor in spatiul online.
“Pe masura ce televiziunea si tehnologiile digitale converg, interactiunea cu audientele si oportunitatile pentru publicitate cresc. Cu toate acestea, furnizorii de programe vor avea succes numai daca se vor putea adapta schimbarilor rapide din mediul online determinate de recesiune si vor putea raspunde capriciilor audientelor”, crede Carol Krol, analist si autor al raportului “Television’s New P