United Romanian Breweries Bereprod (URBB), unul din principalii producatori interni de bere, si-a anuntat o parte a strategiei de business pentru un an agitat pe piata locala a berii. 2009 va insemna pentru URBB investitii vizibil mai mici fata de anii anteriori, consolidarea marcilor deja existente in portofoliu si dublarea exportului.
Shachar Shaine (foto), presedintele URBB&Carlsrom Beverage, a explicat ca anul 2009 va aduce o serie de provocari pentru piata de bere din Romania, care va inregistra un ritm de crestere modest, de doar 3%.
“Va exista o crestere a cererii in retail-ul modern, intrucat situatia economica actuala il va determina pe consumator sa savureze o bere in propria locuinta, fara a mai iesi atat de mult in oras. Nu credem ca vom inregitrsa o scadere considerabila pe HoReCa, insa acest segment va avea mai mult de suferit decat comertul modern”, declara Shachar Shaine.
Scaderea investitiilor proiectate de URBB pentru anul acesta, la doar 7 milioane de euro, reprezinta una din masurile luate de companie in procesul de eficientizare a costurilor. In plus, URBB amana pentru moment investitiile intr-o noua unitate de productie, intrucat capacitatea fabricii din Bucuresti “este suficienta pentru urmatorii 2-3 ani”, potrivit presedintelui companiei.
De asemenea, URBB, din portofoliul careia fac parte marci precum Tuborg, Holsten sau Carlsberg, nu intentioneaza sa lanseze un alt produs anul acesta, incercand sa-si majoreze veniturile prin productia locala si export.
“Nu intentionam sa lansam alta marca. Orice marca lansata presupune o investitie si o oarecare «neglijenta» pentru marcile deja existente in portofoliu. Important in momentul de fata este sa ne intarim pozitiile pe segmentele in care ne aflam”, explica Shaine.
Potrivit oficialului URBB, compania exporta in momentul de fata marcile Tuborg si Carlsberg, urm