În problema taxei auto, oficialii europeni încep să-şi arate colţii. Pe la jumătatea lunii, ministrul mediului, Nicolae Nemirschi, anunţase că în următoarea şedinţă guvernul va lua în discuţie suspendarea taxei auto, dar acest lucru nu s-a întâmplat.
Premierul Emil Boc a anunţat, în briefingul ce a urmat după şedinţa de guvern, că încă nu s-a luat o hotărâre în privinţa taxei auto. „Nu am luat astăzi nici o decizie. Am primit o informare de la ministrul mediului, care a fost distribuită membrilor cabinetului şi la care vom lucra în perioada următoare pentru a avea un punct de vedere oficial al guvernului“, a precizat Emil Boc.
Aceste bâlbe ale guvernului nu rămân fără urmări. Conform europarlamentarului Victor Boştinaru, taxa auto va ajunge din nou pe agenda de la Bruxelles la începutul lunii februarie, ca urmare a noilor reglementări privind această taxă, introduse în luna decembrie a anului trecut. Reamintim, conform Ordonanţei de Urgenţă nr. 208 din 4 decembrie 2008, emisă de fostul guvern condus de Călin Popescu Tăriceanu, se majorează de trei ori cuantumul taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima dată în România.
Alba-neagra
„În luna decembrie, într-un mod incalificabil şi fără să aibă nici o consultare cu Comisia Europeană sau comisarul european pentru taxe, Laszlo Kovacs, Guvernul României a schimbat complet filosofia, conţinutul şi sumele ce urmează să fie percepute în baza aşa-zisei taxe de mediu“, a declarat Victor Boştinaru.
Potrivit europarlamentarului, pentru a se evita un nou conflict între România şi Bruxelles, la începutul lunii februarie vor avea loc discuţii între reprezentanţi ai Ministerului Mediului din România şi Comisia Europeană. Astfel, se va stabili un acord privind dispoziţiile şi dimensiunea unei taxe de mediu ce va fi aplicată în România, în conformitate cu legislaţ