Societatea Română de Televiziune e un mamut cu peste 3.000 de angajaţi, iar TVR 1 e pe locul 7 în mediul urban
Societatea Română de Televiziune intenţionează să acţioneze în instanţă GfK România, furnizorul Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV, conducerea TVR fiind nemulţumită de datele livrate de companie. Comitetul Director al TVR, condus de Alexandru Sassu, preşedintele-director general al postului public, a discutat despre posibilitatea de a da în judecată compania GfK România, considerând că audienţele măsurate sunt mai mici decât cele reale. Potrivit conducerii, GfK nu ar fi livrat constant datele pentru 1.200 de gospodării, aşa cum prevede contractul încheiat cu Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor, ci pentru aproximativ 600 - 800.
Comitetul Director al TVR a apreciat că cifrele pot fi influenţate de aceste diferenţe, ceea ce a făcut ca încasările din publicitate ale Televiziunii Române să fie mai scăzute în 2008, faţă de 2007, când furnizorul audienţelor era compania TNS-AGB. Deşi TVR a difuzat anul trecut Campionatul European de Fotbal şi Jocurile Olimpice, a încasat mai puţini bani din publicitate decât în 2007, când nu au fost difuzate evenimente de asemenea anvergură. TVR a constatat şi diferenţe la audienţe faţă de anul trecut, inclusiv la unele emisiuni care au de mai mulţi ani un public tradiţional consacrat, precum Teleenciclopedia. În aceste condiţii, SRTv intenţionează să-şi recupereze în instanţă “prejudiciile” cauzate de GfK. Situaţia nu a devenit, însă, dramatică peste noapte.
Declinul audienţei TVR este o constantă a ultimilor patru ani. Dacă în 2004, ratingul mediu anual al postului public a fost de 3,52 puncte, pe anul 2006 a scăzut la 2,80, ajungând, în 2008, la catastrofalul 0,91. În ceea ce priveşte principalul canal, TVR 1, media anuală de audienţă pe 2007 a fost de 1,3 puncte, în timp ce în 200