Producătorii de automobile sunt unii dintre cei mai afectaţi de criza economică. Totuşi, celebra companie germană Porsche deschide astăzi un muzeu pentru "bărbaţi şi motoarele lor", la Stuttgart. Sursa: porsche.com
Construcţia, supranumită "Catedrala Porsche" a costat 100 de milioane de euro şi are scopul de a promova gloria trecută şi prezentă a modelelor de lux ale mărcii.
Sunt prezentate 300 de maşini, fiecare cu istoria sa. Unele datează tocmai din anii '30.
Maşinile, pe fond alb
"Saloanele de expoziţii sunt aproape toate albe, deoarece elementele de culoare sunt oferite de maşina însăşi", a declarat pentru The Independent directorul noii instituţii, Achim Stejskal.
Muzeul ar fi trebuit deschis anul trecut, pentru a sărbători cei 60 de ani de la înfiinţarea companiei şi apariţia modelului de succes Porsche 356. Istoria automobilului este însă mai veche. În 1939, Ferdinand Porsche, inginerul care a creat primul model Volkswagen (Beetle), a construit Porsche T64. Compania s-a dezvoltat enorm sub conducerea fiului lui Ferdinand, Ferry.
Amintiri din război
Vedeta este chiar legendarul T64, o maşină sport din aluminiu, realizată manual. La vremea ei, maşina putea cunoşte o şi mai mare glorie. Naziştii plănuiau, după război, un raliu între Berlin şi Roma fascistului Mussolini.
Însă eşecul Axei în cel de-al doilea război mondial nu a mai lăsat loc de raliuri, astfel încât automobilul avea să iasă pe piaţă abia la trei ani după finalul războiului.