Companiile de distributie a bunurilor de larg consum mizeaza pe reducerea cheltuielilor operationale in acest an, pentru ca nu mai pot paria pe cresteri organice.
Sectorul distributiei de bunuri de larg consum, care in ultimii doi ani a crescut cu o rata de 15-20%, se concentreaza in acest an pe eficientizare.
Profitabilitatea jucatorilor din piata s-a redus si anul trecut, in conditiile in care sectorul de profil si-a continuat cresterea intr-un ritm similar celui inregistrat in 2007 fata de perioada anterioara, in jurul a 15-20%. In 2007, marjele de profit ale celor mai mari zece jucatori s-au situat sub 10%, cea mai mare rata a profitului net (de 6%) fiind raportata de compania Macromex.
Majoritatea distribuitorilor care au raportat profit in 2007 au realizat o marja de 1% sau chiar mai mica, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
"Comparativ cu anul 2007, marja de profitabilitate a fost redusa in 2008 de o serie de factori. In primul rand cresterea cheltuielior operationale, apoi cresterea conditiilor oferite in piata, in special in segmentul International Key Account (retelele mari de magazine - n. red.), si majorarea dobanzilor in cea de-a doua parte a anului. De asemenea, al doilea semestru al lui 2008 a adus si o depreciere puternica a monedei nationale, factor ce a influentat si el in mod negativ marja de profitabilitate a companiei", afirma Ioannis Ferfelis, directorul general al distribuitorului Elgeka-Ferfelis Romania.
Anul trecut, compania a realizat vanzari de peste 70 mil. euro, iar cresterea organica a afacerilor (neluand in calcul extinderea portofoliului pe noi segmente de piata) a fost in jurul a 15%, comparativ cu 2007, potrivit datelor furnizate de Ferfelis.
Si cresterea grupului Aquila, al patrulea mare jucator din sectorul distributiei FMCG, dupa cifra de afaceri raportata in 2007, a fost sustinu