Sondajul european de televiziune este realizat anual si ofera detalii despre obiceiurile de consum ale telespectatorilor europeni si despre rolul pe care il are televiziunea in viata europenilor. Sondajul a fost derulat in perioada octombrie – decembrie 2008, iar la el au participat 5.773 de persoane din 12 tari.
Sondajul din acest an se centreaza pe accesibilitate, incluziune sociala si ingrijirea sanatatii reflectate in programele de televiziune. Serviciul de televiziune digitala de la UPC ofera telespectatorilor mai multe optiuni de acces, inclusiv o mai buna functie "Help", folosirea graficelor si functiile zoom.
In urma sondajului efectuat, s-a demonstrat faptul ca principalele probleme referitoare la vizibilitatea textelor de pe ecranele televizoarelor europenilor sunt cele legate de contrastul dintre textul de pe ecran (31%), textul prea mic de pe ecran (29%) si literele prea mici ale teletext-ului (18%), indiferent de distanta medie pana la ecranul televizorului (80% privesc de la o distanta cuprinsa intre 2 si 4 metri).
In ciuda acestei nevoi evidente, doar un mic procent dintre respondenti utilizeaza serviciile existente in momentul de fata. De exemplu, desi disponibila pe scara larga, mai mult de jumatate dintre europeni (57%) spun ca nu folosesc niciodata subtitrarea prin teletext si ca doar 32% o folosesc ocazional.
Cerere pentru extra-servicii TV
In concordanta cu aceasta cerinta, se observa un interes clar pentru servicii care favorizeaza usurinta in utilizarea televiziunii si experienta privitului la televizor. Intrebati care sunt serviciile TV care cresc accesibilitatea, europenii au raspuns ca – in cazul in care exista disponibilitate – cele mai dorite servicii sunt: functia zoom (43% dintre respondenti au gasit aceasta functie valoroasa), reglajul subtitrarii - marimea literei si/sau culoarea (38%), posibilitatea de