Chiar daca nu se vede si se tine cumva in umbra, fiind considerata "neimportanta", dezbaterea asupra introducerii elementelor biometrice in pasapoarte si carti de identitate este apriga. In linii mari, este vorba despre introducerea unui cip care sa cuprinda datele biometrice ale posesorului. In Grecia, Arhiepiscopul Hristodoulos a initiat o campanie in urma careia a strans 3 milioane de semnaturi impotriva eliminarii credintei religioase din datele trecute pe cardul de identitate. In Serbia, in 2007, o miscare condusa de un ONG a dus chiar la modificarea unei legi adoptate, privind obligativitatea datelor biometrice in cartea de identitate. In Romania, dupa cum era normal, disputa s-a conturat in jurul a doua tabere: cea a laicilor si cea a credinciosilor. Laicii sustin, nu fara o anumita tafna fata de "popi" si Biserica, ca este binevenit cipul cu pricina, deoarece tine de cresterea securitatii cetatenilor si, mai mult decat atat, credinciosii, socotiti fanatici, sa-si vada de inchipuiri, nu sa se amestece cu "bazaconiile" lor in treburile unui stat laic. De cealalta parte, credinciosii se mobilizeaza in urma unui apel facut de staretul Manastirii Petru Voda, Iustin Pirvu. E imposibil sa schitez in cateva fraze personalitatea staretului de la Petru Voda, marturisirile de credinta ale domniei sale ar umple carti intregi. Dar apelul facut catre crestinii ortodocsi este un apel la martiraj si mucenicie, un apel pentru respingerea acestei "lucrari a diavolului", si nu un simplu comunicat de presa. Pentru un laic rupt de orice realitate religioasa si convins ca omul este o maimuta evoluata, notiuni ca antihristul, judecata de apoi, rai, iad etc sunt chestiuni ce tin de o mentalitate rudimentara, de o psihologie medievala si de un "instrumentar" cu care Biserica, de secole, manipuleaza oamenii. Pentru crestinul autentic, care crede in invierea trupurilor si Judecata de a