Hotelul Sofitel din Piata Presei Libere din Capitala, care a trecut anul acesta sub brandul Pullman, tot de patru stele, vede in 2009 o mentinere a rezultatelor financiare raportate anul trecut.
"Este putin prea devreme pentru a evalua impactul financiar pe piata hoteliera locala. Pentru anul acesta am estimat mentinerea nivelului afacerilor", a spus Bruno Vinette, directorul general al Pullman Bucharest World Trade Center.
In 2008 afacerile hotelului s-au mentinut la 19 milioane de euro, la acelasi nivel ca si anul precedent. Aceste rezultate nu includ numai spatiile de cazare si salile de conferinta, a caror pondere in venituri se duce inspre 60%, ci si spatiile comerciale si de birouri. Reprezentantii hotelului prevad mentinerea veniturilor printr-un grad de ocupare relativ stabil, bugetul pe anul acesta neincluzand majorari de tarife.
"In 2008 tariful mediu al unei camere a fost de 124 de euro, iar pentru 2009 nu am prevazut o crestere a acestuia. In ceea ce priveste gradul de ocupare estimam ca acesta se va stabiliza in jurul a 68%, cu circa 2% mai putin fata de anul precedent", a adaugat Vinette.
Reprezentantii hotelului au avut in vedere schimbarea brandului hotelului inca de acum doi ani, in conditiile in care hotelurile Sofitel din lume vor fi reclasificate la cinci stele. Mai mult, noul brand se potrivea cel mai bine cu profilul hotelului, care inregistreaza in proportie de 80% trafic de business, potrivit datelor companiei. In vederea afilierii la Pullman au fost realizate in ultimii ani investitii de 1,5 milioane de euro, in acest an fiind prevazuta deschiderea unui nou restaurant si renovarea centrului de conferinte.
Sofitel si Pullman sunt branduri ale grupului hotelier francez Accor, care este prezent in Romania si prin hotelul Novotel de pe Calea Victoriei, precum si cu mai multe unitati Ibis (printr-un contract incheiat