Peste 34.000 de restaurante si baruri erau prezente la inceputul lunii ianuarie pe piata locala, estimata la 2,5 miliarde de euro, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC).
"Sunt 21.333 de baruri si 12.900 de restaurante la nivel national. Acesta este numarul firmelor aflate in functiune din punct de vedere juridic la data de 5 ianuarie, care au declarat la Registrul Comertului ca domenii principale de activitate unul din cele doua coduri (baruri si restaurante - n. red)", a declarat Luminita Iacob, director general al ONRC.
Capitala ramane in continuare lider pe piata de profil, cu o cota de 10,4% (peste 1.000 de baruri si aproape 2.450 de restaurante), fiind impreuna cu judetele Constanta si Ilfov singurele zone in care restaurantele domina, restul judetelor avand mult mai putine restaurante decat baruri.
Anul trecut in aceeasi perioada, Bucurestiul avea 3.000 de restaurante, concentrand 10,2 % din piata.
Majoritatea investitorilor care au intrat pe acesta piata au ales Capitala ca rampa de lansare, principalul motiv fiind traficul mai intens decat in alte orase ale tarii.
Oficialii KFC, care detin un lant de 32 de restaurante de tip fast-food la nivel local spuneau anterior ca in Bucuresti se inregistreaza o cerere mai mare, iar numarul persoanelor care iau masa in oras este vizibil mai crescut decat in restul tarii.
In plus, chiar daca in ultimii ani s-au deschis centre comerciale in mai multe regiuni din Romania, comportamentul consumatorului este diferit.
Reprezentantii KFC au observat ca in orasele de provincie se inregistreaza un boom doar la deschiderea centrului comercial, ulterior mentinandu-se o frecventa mai scazuta. Acesta este si motivul pentru care in 2008, din opt unitati KFC deschise, trei au fost in Bucuresti.
De asem