Agentia de turism Eximtur, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de profil, care a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 40,5 mil. euro, si-a revizuit deja estimarile pe anul acesta, vizand o crestere cu 10% a veniturilor pe baza lansarii unui site nou in februarie.
La inceputul lui 2009, compania declara ca nu prevede cresteri ale cifrei de afaceri in acest an.
"Anul acesta nu vor mai fi deschideri de agentii proprii si de aceea vom lansa un site in prima jumatate a lunii februarie cu toate facilitatile de plata prin care sa ne adresam unui segment diferit de public, in special oamenilor ocupati. Cresterea cifrei de afaceri va fi data in principal de cresterea vanzarilor online", a declarat Lucia Morariu, unul dintre actionarii agentiei de turism din Cluj-Napoca.
Agentia controlata de familia Morariu din Cluj opereaza in momentul de fata prin 12 agentii proprii in orasele Arad, Baia Mare, Bucuresti, Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu, Suceava si Timisoara. Cea mai mare parte a veniturilor au fost aduse anul trecut de vanzarea de bilete de avion, respectiv 45%, circa 25% a venit din turismul intern si inca 25% din turismul extern, iar restul de 5% din alte servicii, potrivit Luciei Morariu.
Directorul general al agentiei de turism, Radu Morariu, spunea ca pentru a conserva pozitia pe piata se va gandi la mai multe lucruri, cum ar fi marirea programului de lucru al agentiilor sau diversificarea ofertei de destinatii, fara a mentiona insa lansarea unui nou site, potrivit unor declaratii anterioare pentru ZF. Astfel, pentru anul acesta reprezentantii companiei au inclus in oferta pachete de vacanta ce includ croaziere la preturi mai mici cu pana la 20%.
"De exemplu, sapte nopti intr-o croaziera pe Mediterana (Napoli, Palermo, Mallorca si Marsilia) in aprilie se vinde cu 1.100 de euro de persoana, fata de 1.389 de euro anul tr