De obicei o camioneta 4x4 este achizitionata de cei ce fie au ceva de transportat, inclusiv pe teren accidentat, fie sunt pasionati de sporturi mai mult sau mai putin extreme si parcurg trasee de off-road.
Mazda BT-50 s-a dovedit a fi un foarte bun companion chiar si la un drum foarte lung pe sosea, mai ales in conditiile in care ultimii kilometri s-au parcurs pe un drum accidentat in panta acoperit cu gheata.
Designul masinii este unul care pune accent maxim de functionalitate. Avem console scurte, garda la sol de peste 20 cm, plus posibilitatea de a traversa cursuri de apa cu adancimi de pana la 75 cm.
La drum singurul "minus" pe care l-am resimtit a fost determinat de sistemul de tractiune integrala. Cu acesta cuplat, masina nu poate rula pe sosea cu mai mult de 100 km/h, ceea ce pe timp de iarna poate reduce viteza de deplasare deoarece diferentialul central repartizeaza in mod egal puterea motorului intre cele doua punti. Dar, numai cu puntea spate cuplata, se poate rula si cu 160 km/h pe autostrada.
Dar BT-50 nu este un SUV, ci o camioneta, deci se "ghideaza" dupa legile utilitarelor. Si nu este un lucru tocmai rau, mai ales ca utilitarele sunt concepute sa ofere un confort cat mai bun celui de la volan. Astfel, pe traseul Bucuresti-Borsa (jud. Maramures) si retur, nu am resimtit nici dureri de spate si nici vreun alt disconfort cauzat de condus, cu toate ca suspensia spate nu dispune de arcuri elicoidale, ci de arcuri din foi, la fel ca mai toate utilitarele.
Ceea ce a impresionat cu adevarat a fost consumul. Cei 1.200 km au fost parcursi cu numai doua rezervoare de 70 de litri in conditiile in care masina era incarcata cu bagaje si cu tractiunea integrala cuplata. Cu toate ca constructorul indica un consum mediu de 8,3 litri/100 km, cel real a fost de 11,6 litri/100 km, dar nu trebuie uitat ca distanta a fost parcursa pe drumuril