Aud, întîmplător, la radio, că la Romexpo se desfăşoară o expoziţie de nunţi, "Ideal mariaj". Nume pe care îl are, de altfel, şi revista organizatoare. Arunc o privire pe site-ul lor şi constat că nunţile au ajuns, în sfîrşit, şi la noi, ca-n filmele care ne-au marcat adolescenţa îndoctrinată de ideologii romanţioase, chiar siropoase. S-a terminat, pare-se, cu ceremoniile ceauşiste de la căminul cultural sau cantina de cartier. Sau, chiar dacă respectivele locuri mai există, ele pot fi folosite la cu totul alte standarde: profesioniste. Subliniez cuvîntul, şi nu întîmplător: pentru că - pe lîngă alura romantică inevitabilă unui asemenea eveniment - în jurul acestuia se învîrt eforturile industriei maritale. Fie că se cheamă Ideal mariaj, Bon mariage sau nunţi.ro, site-urile în domeniu vor să ne demonstreze, idilic, dar sistematic, că sînt profesioniste: că se pricep.
La ce? La foarte multe lucruri, pentru că, aşa cum mai ştim şi noi din cultura noastră populară (dacă e să ne gîndim numai la filme, deja lista e interminabilă), o nuntă nu e lucru simplu... Aceasta presupune o filozofie a ei, dublată de o organizare pe măsură: văzută ca Evenimentul vieţii celor doi, la nuntă totul contează, de la spaţiul ales la culoarea plicurilor invitaţiei, ca să nu mai vorbim de rochia miresei... Actuala industrie nupţială a înţeles acest lucru, precum şi necesitatea amănuntelor de toate felurile: de la cele strict materiale, pînă la unele aparent mai de substanţă, privind tradiţiile sau potriveala partenerilor... Tonul abordat este, în general, unul sfătos, de soră mai mare care ştie cum stau lucrurile, dar nu vrea să se laude cu ele, ci, mai curînd, să ajute: "Dacă mirele este gigantic, iar mireasa mai degrabă micuţă, nu există o altă soluţie decît să vă urcaţi pe tocuri. (...) Coafaţi-vă cu un coc înalt, un voal voluminos sau alte accesorii de păr care să creeze impres