Creionul scenografului schiţează pe hârtie aspectul lor, vestimentaţia este discutată cu sculptorii păpuşari, care vor începe să le cioplească, să le dea formă, şi apoi, graţie măiestriei actorului, păpuşile vor prinde viaţă pe scenă, în faţa micuţilor. O nouă premieră a Teatrului pentru Copii şi Tineret Craiova se pregăteşte. „Motanul încălţat“ va veni să spună povestea stăpânului său ajuns prinţ, la sfârşitul lui martie, graţie scenografului Eugenia Tărăşescu, regizorului Vili Perveli Nicolov din Bulgaria, actorilor păpuşari şi, nu în ultimului rând, meşterilor păpuşari. Ei sunt cei care studiază schiţele puse la dispoziţie de scenograf şi care încep cu drag să pună cap la cap fiecare piesă, pentru ca păpuşile să poată prinde viaţă. Din culisele pregătirii unui spectacol Trăiesc în paginile cărţilor, numai că astăzi vor prinde viaţă în atelier şi mâine îşi vor spune povestea pe scenă. „Cresc cum cresc şi copiii“, spune cu drag Norica Preduţ, care de-a lungul a 36 de ani a creat zeci de păpuşi. Astăzi, odată cu această premieră, cu intrarea în scenă a Motanului încălţat, se pun la punct noile personaje, dar şi măştile pe care actorii le vor purta, elementele de decor, palatul, caleaşca, prinţul, împăratul, prinţesa. Macheta făcută de scenograf serveşte ca model pentru meşterul Iancu Şahoi şi piesele aşteaptă să fie puse ca într-un joc de puzzle; în altă încăpere se fac decorurile. În cealaltă cămăruţă, două doamne stau aplecate asupra altor piese. Motanul este aproape gata: picioruşele au fost sculptate, au fost îmbrăcate în materiale croşetate. Capul din lemn e şi el gata. Acum e rândul picioarelor să fie îmbrăcate în papier-mache. Foiţă cu foiţă, picioruşul de lemn să îmbracă atent. „E o muncă de echipă. Şi noi ştim să batem cu ciocanul, tot astfel cum cei de la tâmplărie ştiu să coasă. Acesta e papier-mache“, vine să ne lămurească sculptorul păpuşar Norica Predu