Programul de casare a maşinilor începe cu două săptămâni mai târziu decât a fost stabilit. Dacia speră că programul va dezmorţi vânzările şi va salva uzina de la disponibilizări. Dealerii mărcilor străine sunt pesimişti. Programul Rabla, de casare a maşinilor vechi de pe piaţă, va începe la mijlocul lunii februarie, cu două săptămâni mai târziu decât a fost iniţial programat, după cum ne-a declarat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
În schimb, Ministerul Mediului păstrează încă secretă data exactă la care a fost decisă demararea programului. “Din informaţiile mele, va demara pe 16 februarie”, a precizat Stroe.
Atât dealerii autoturismelor de mărci străine, cât şi producătorul naţional Dacia mizează pe Rabla pentru salvarea vânzărilor, după un sfârşit de an 2008 dezastruos pentru segmentul de autoturisme noi.
Anul acesta, numărul de maşini care ar urma să fie casate a crescut de la 40.000 anul trecut, la 60.000 de unităţi. De asemenea, prima de casare a crescut de la 3.000 de lei anul trecut, la 3.800 de lei. Deşi Ministerul Mediului a anunţat, la sfârşitul anului trecut, că vor putea intra în program maşinile mai vechi de zece ani, pragul a fost ridicat acum la 12 ani vechime.
Nu se aşteaptă la succes
Dealerii auto sunt reticenţi că programul va fi un succes, în condiţiile în care viitorul taxei auto este încă neclar şi creditarea este blocată. “Anul trecut, Rabla a fost blocată de o taxă auto care susţinea importul masiv de maşini rulate. Anul acesta, problemele financiare ale românilor “, ne-a declarat reprezentantul unuia dintre cei mai mari dealeri de pe piaţă.
Anul trecut, una din patru maşini a rămas nevândută prin programul Rabla. Totuşi, românii au preferat să îşi cumpere tot rable, din import. Circa 80% din autoturi