Scaderea vanzarilor de masini a dus la 4.335 de concedieri anuntate in luna ianuarie in Romania in industria de profil, sector care a creat de altfel 220.000 de locuri de munca in ultimii 15 ani.
Potrivit datelor centralizate de Ziarul Financiar, in luna ianuarie noua din primii cincisprezece producatori de componente auto cu fabrici in Romania au notificat concedieri colective egale cu 10% din totalul numarului de angajati pe care ii au impreuna.
Astfel, prima luna din an a adeverit estimarile avansate in decembrie de majoritatea analistilor auto, in urma reducerii vanzarilor de masini cu circa 30% pe piata locala si cu 19,3% la nivel european in ultimul trimestru din 2008, care au apreciat ca industria auto nu va putea sustine o asemenea scadere, iar reducerea costurilor va ajunge rapid si la angajati.
Primele semne ce prevesteau disponibilizarile din sector au aparut la inceputul lunii decembrie cand Dacia anunta a patra oprire a productiei, iar in acelasi timp producatorii de automobile precum Renault, BMW, Audi sau Daimler inchideau unele fabrici din Europa pentru 1-5 saptamani.
Constructorii de automobile din tarile vest-europene au o importanta vitala pentru producatorii din Romania, cea mai mare parte a comenzilor venind din partea acestora.
Dupa ce Audi si BMW au redus productia in Ungaria si Germania, Draxlmaier, cel mai mare angajator din industria auto din Romania, a anuntat ca va disponibiliza incepand cu ianuarie 800 de oameni, dupa ce in noiembrie a mai restructurat 1.000 de posturi din efectivul fabricii din Codlea, Brasov.
Draxlmaier a construit prima fabrica in Romania in 1993, la Pitesti, unde produce sisteme de bord, urmata in 1994 de fabrica de componente auto interioare de la Codlea, in Brasov, iar in 1998 de o fabrica de componente electrice pentru motoare, in Satu Mare. Ulterior au fost construite o fa