Albalact, cel mai mare producator independent din industria lactatelor, care are in portofoliu marcile Zuzu si Fulga, a finalizat anul trecut cu o crestere de peste 20% a cifrei de afaceri, sub bugetul initial care stabilea un avans de 30%, la 60 mil. euro.
In aceste conditii, nici asteptarile actionarilor Albalact pentru 2009, de a trece pragul de 100 de milioane de euro cifra de afaceri, nu vor putea fi indeplinite.
"In decursul lui 2008 am avut costuri operationale de pornire foarte mari si intarzieri la fabrica din Oiejdea, ceea ce a dus la rectificarea bugetului pe 2008 si automat la revizuirea prognozelor pe 2009. Tinta noastra ramane aceeasi, de a depasi in urmatorii ani aceasta cifra de afaceri", spune Raul Ciurtin, presedintele Albalact.
Reprezentantul Albalact nu a dezvaluit valoarea profitului net inregistrat in 2008, insa acesta ar putea fi mai mic cu aproximativ un milion de euro fata de estimarile initiale doar din variatiile mari ale cursului valutar.
"Este evident ca traim o criza si evolutia cursului valutar ne va afecta deoarece o serie de materiale folosite in procesul de fabricatie le importam, iar cele mai multe credite ale companiei sunt contractate in euro", a afirmat presedintele Albalact.
El a adaugat ca aprecierea monedei euro va determina o majorare a preturilor si in industria lactatelor, dar nu ca nu va fi vorba de cresteri direct proportionale. De asemenea, Ciurtin nu intentioneaza sa reduca costurile companiei prin scaderea numarului de angajati.
"Au avut loc restructurari inca de anul trecut, cand am lucrat o perioada mai lunga de timp cu doua fabrici, si am renuntat la aproximativ 100 de angajati. Anul acesta nu vom face disponibilizari, ci vom avea o crestere de volum pentru acelasi numar de salariati", sustine actionarul companiei.
Albalact va continua anul acesta investitiile demarate in 200