“Daily Variety” şi “The Hollywood Reporter” se luptă, de peste 75 de ani, pentru supremaţia în rîndul publicaţiilor de film, dar recentele disponibilizări cauzate de criza financiară şi competiţia acerbă a blogurilor, ridică probleme publicaţiilor de profil. Publisherii revistelor declară că veniturile din publicitate s-au micşorat, chiar şi în timpul sezonului premiilor Oscar, cînd studiourile de film plătesc bine pentru a-şi promova filmele cu reclame în publicaţii. Mai mult, revistele se confruntă cu o competiţie crescută din partea blogurilor care furnizează informaţii şi bîrfe de la Hollywood în timp real, cum ar fi DeadlineHollywoodDaily.com, TheDailyBeast.com sau MovieCityNews.com.
Reprezentanţii Reed Business Information, divizie a Reed Elsevier Plc., publisherul publicaţiilor “Daily Variety” şi “Variety”, au declarat că, din cauza recesiunii economice, au fost nevoiţi să concedieze circa 30 de angajaţi ai celor două publicaţii. Săptămînalul “Variety” a fost lansat în 1905, în timp ce “Daily Variety” a debutat în 1933. “The Hollywood Reporter” a fost fondat în 1930 şi este editat de compania de cercetări Nielsen Co., care furnizează cercetări în domeniul marketingului şi a altor business-uri media, dar şi audienţe TV. Conform publisherului “Hollywood Reporter” Eric Mika,
publicaţia a fost nevoită să renunţe la mai mulţi angajaţi, rămînînd în prezent cu circa 90, jumătate comparativ cu numărul
angajaţilor de acum cinci ani.
Închiderea uneia dintre publicaţiile istorice ale Hollywood-ului, cunoscute pentru stilul diferit şi jargonul propriu, va duce la
crearea unui gol în cultura cineamtografică. Cititul trendurilor rămîne un ritual zilnic pentru directorii de studiouri,
producători, scenarişti, regizori şi actori. David Poland, editorul MovieCityNews, a precizat că, din punctul său de
vedere, “The Hollywood Reporter” va