În cei peste zece ani de experienţă, Carmen Lazăr şi-a legat numele de companii importante, precum Unilever, Ipsos, Altex sau Zapp. Şi-a construit o carieră solidă în comunicare, iar în prezent se ocupă de imaginea Telemobil. Carmen Lazăr spune că cele mai mari provocări au fost proiectele cu buget „zero“. Reprezintă un domeniu de activitate în care cuvintele deţin supremaţia. Faptele din spate lor, însă, le conferă greutatea, iar celui care le transmite mai departe, adică omului de PR, îi revine dificila misiune de a le prezenta cât mai transparent şi clar cu putinţă.
Cea mai mare reuşită, la o fundaţie non-profit
Chiar şi după zece ani de experienţă, Carmen Lazăr, Head of Corporate Affairs al operatorului de telefonie mobilă Telemobil (Zapp), spune că fiecare proiect pe care îl face pentru prima oară i se pare o provocare. “O asemenea abordare mă ajută să rămân motivată şi entuziasmată de fiecare dată şi-mi menţine pasiunea vie pentru ceea ce fac. Dacă la un moment dat chiar am simţit că nu mai reuşesc să găsesc provocări, am schimbat compania şi industria”, spune Lazăr.
Primul contact cu domeniul comunicării a fost în anul 2000, cu ocazia conferinţei anuale a Fondului Monetar Internaţional de la Praga, prin colaborarea cu Emerging Markets Newspaper, publicaţia oficială a acelei conferinţe. A urmat colaborarea cu fundaţia Time4Sharing şi a plecat în Cehia în 1994. “Perioada petrecută în fundaţia Time4Sharing o consider cea mai mare reuşită de până acum, datorită scopului caritabil şi implicaţiilor sociale”, îşi aminteşte zâmbind.
Experienţa pragheză, în cei cinci ani care au format-o, i-a oferit, în avans şi “pe viu”, imaginea evoluţiei unei pieţe emergente. “Am trăit o mulţime de situaţii specifice unei astfel de faze de dezvoltare a unei ţări: creşterea interesului şi numărului de investitori străini, intr