Producatorul de tigarete Japan Tobacco International Romania, unul dintre primii cinci jucatori din industria locala a bunurilor de larg consum, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri estimata de 437,5 milioane de euro, in crestere cu circa 25% in lei fata de anul precedent, atat pe fondul cresterii preturilor, cat si al majorarii volumelor.
"Cresterea accizelor cu aproximativ
22-25% pe an conduce automat la cresterea preturilor cu 30% pe an, avand impact diferentiat asupra segmentelor de pret. In comparatie cu anul 2007, vanzarile noastre au inregistrat un trend crescator", a spus Gilda Lazar, corporate affairs and communications director al JTI Romania.
Lazar a precizat ca volumele vandute pe piata locala au inregistrat anul trecut un avans de 11%, citand datele furnizate de agentia de cercetare AC Nielsen.
Din portofoliul JTI cele mai mari ritmuri de crestere au fost inregistrate de Winston, precum si de Camel, care a luat un avans de 20% fata de 2007. "In sectoarele inferioare ale pietei, Monte Carlo, Winchester si Ronson au obtinut, de asemenea, performante", a mai spus Lazar.
Desi criza financiara determina in anumite sectoare orientarea catre produse mai ieftine, pe piata tigaretelor situatia va fi diferita, potrivit reprezentantilor JTI. Totodata, aceasta piata este mai putin expusa la criza comparativ cu alte bunuri de larg consum.
"Paradoxal, estimam o scadere a volumelor de vanzari in segmentele din partea inferioara a pietei, in timp ce vanzarile de tigarete din segmentele premium si prestige vor continua sa creasca", a spus Lazar, afirmand ca acciza a determinat cresteri mai mari de preturi in segmentele inferioare ale pietei. In acest context, ne asteptam la cresterea contrabandei cu produse provenite din Moldova si Ucraina unde preturile sunt de 5-6 ori mai mici", a adaugat reprezentantul JTI. JTI imparte alatur