Compania Procter & Gamble, cel mai mare jucator din industria bunurilor de larg consum nealimentare, va investi 50 mil. dolari pana in primavara anului viitor in prima etapa de constructie la Urlati, in judetul Prahova a unei fabrici de sampoane si alte produse de ingrijire a parului.
Fabrica P&G, a carei constructie a demarat ieri, va angaja in prima etapa 150 de oameni, iar jumatate din productie va fi livrata in zona Balcanilor.
"Intentionam sa recrutam masiv din zona localitatii Urlati, dar vom lua si ingineri din Ploiesti si din Bucuresti. Avem deja in derulare programe cu studenti din facultatile cu profil tehnic din aceste orase", a declarat Daniel Myers, vice-president Product Supply Global Hair Care in cadrul P&G.
In Urlati, o localitate cu circa 12.000 de locuitori, rata somajului este in prezent de 12%, potrivit autoritatilor locale care estimeaza ca investitia Procter & Gamble va reduce aceasta rata la 1-2%. A doua faza a proiectului ar putea incepe in 2010, fiind vizate mai multe piete de desfacere, printre care Ucraina, Rusia sau Turcia, au precizat oficialii Procter & Gamble.
Investitia realizata de producatorul de bunuri de larg consum in comuna prahoveana a atras si un proiect greenfield al unuia dintre principalii furnizori de ambalaje al P&G, compania americana Plastipack. Grupul se afla in negocieri cu autoritatile locale pentru concesionarea unui teren de 6 ha la Urlati. Atat P&G, cat si Plastipack vor fi localizati in extinderea Parcului Industrial Ploiesti din Urlati.
Investitia de 50 mil. dolari a gigantului P&G in Romania vine intr-un context economic dificil la nivel international, pietele mari din Europa, deja ajunse la maturitate, inregistrand un declin important al vanzarilor de bunuri de larg consum. Multe companii si-au amanat proiectele de investitii in cresterea capacitatilor de productie, din lipsa de fi