Dincolo de scumpiri, cel mai grav lucru în contextul crizei este să-ţi pierzi locul de muncă. Cei mai norocoşi angajaţi în această perioadă sunt cei care îşi impresionează şefii şi obţin o promovare. Şeful anunţă îngheţarea salariilor, iar în fiecare lună au loc o serie de şedinţe în care conducerea companiei le vorbeşte angajaţilor depre efectele crizei. Acestea sunt semne clare că apele nu vor mai fi la fel de limpezi în perioada următoare.
Cel mai probabil este ca, odată cu îngheţarea salariilor, să se producă şi un proces de reorganizare, ce poate însemna mai puţine locuri de muncă. Dacă se mai anunţă şi o viitoare evaluare a angajaţilor, este aproape clar, spun specialiştii: se pregătesc disponibilizări.
Resurse interne
În situaţii ca acestea nu este uşor să-ţi păstrezi locul de muncă sau să primeşti un salariu mai mare. Totuşi, o soluţie care te poate scoate din criză este să reuşeşti să faci o impresie bună în faţa şefilor şi să fii promovat.
„Dacă spre sfârşitul anului companiile aveau nevoie de oameni noi, acum, în perioada de criză, pentru a reduce costurile, preferă să promoveze din interior. Pentru a se întâmpla acest lucru, trebuie să demonstrezi cu adevărat că meriţi”, crede Corina Mărăşescu, Project Consultant Barnett McCall Recruitment.
În plus, soluţia promovării este profitabilă pentru angajator din mai multe puncte de vedere: nu este la fel de consumatoare de costuri precum o recrutare externă, persoana care va ocupa postul va cunoaşte deja cultura şi strategiile organizaţiei, iar perioada de adaptare şi formare iniţială pe post vor fi mult mai scurte, afirmă şi Iuliana Badea, Sales Manager Lugera & Makler.
Un angajat promovat pe un post superior nu va avea pretenţii la un salariu similar cu cel cerut de o persoană care are deja experienţă pe aceeaşi funcţie. @N