Tariful maxim pe care îl plătim pe o cursă de la aeroport spre oraş, ar putea fi stabilit chiar de către conducerea aeroportului, şi nu de firma de taxi, potrivit unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Radu Berceanu. Sursa: berlincitytours
Potrivit proiectului, aeroporturile vor putea organiza propriile licitaţii pentru acordarea autorizaţiilor de taxi, stabilind numărul de taximetre necesare, precum şi amplasarea staţiilor, a traseelor şi a locurilor de aşteptare, anunţă Mediafax.
Autorizaţiile vor fi valabile timp de cinci ani, însă trebuie vizate anual. În staţii vor avea acces toţi transportatorii autorizaţi, indiferent dacă aceştia dispun sau nu de permise de acces, însă nu pot staţiona mai mult de cinci minute.
Firmele de taxi care vor câştiga licitaţia vor avea aplicat pe portierele laterale ale autiovehiculelor un autocolant de culoare neagră cu sigla aeroportului respectiv.
Compania „Fly Taxi” deţine monopolul transportului de la aeroportul internaţional „Henri Coandă” (Otopeni), în urma unui contract încheiat în 2004, dar care expiră în luna iulie. Tariful practicat este de 2,99 de lei pe kilometru.