COMUNICAT DE PRESĂ
Informaţie furnizată de: Centrul European al Consumatorilor România
Data: Bruxelles, 2 Februarie 2009
Ref: performante nesatisfacatoare
Părerea consumatorilor: performanţe nesatisfăcătoare pentru sectorul energetic, serviciile bancare şi transportul urban
Conform unui nou raport al UE publicat astăzi de Comisia Europeană, trei sectoare de servicii importante pentru consumatori – sectorul energetic, serviciile bancare şi transportul (trenurile, autobuzele şi tramvaiele) – produc cele mai multe probleme. Acest raport al UE – al doilea Tablou de bord anual al pieţelor de consum – analizează peste 20 de sectoare de bunuri şi servicii (inclusiv cel al alimentaţiei, al îmbrăcămintei, al încălţămintei, al serviciilor financiare, al energiei şi al telecomunicaţiilor) în funcţie de 5 indicatori-cheie ai consumului, respectiv preţurile, posibilitatea de a schimba furnizorul, satisfacţia, reclamaţiile şi siguranţa. Obiectivul este de a identifica momentele în care pieţele prezintă un risc înalt de a nu funcţiona în mod adecvat pentru consumatori. O analiză aprofundată a situaţiei consumatorilor pe piaţa de comerţ cu amănuntul a electricităţii va fi efectuată de Comisie în 2009.
Comisarul european pentru protecţia consumatorilor, Meglena Kuneva, a declarat: „Sunt foarte preocupată de faptul că trei sectoare de servicii care ocupă un loc atât de important în viaţa cetăţenilor prezintă rezultate slabe pentru o serie de indicatori de consum esenţiali la nivelul UE. Am hotărât să desfăşor o anchetă, în 2009, pe piaţa de comerţ cu amănuntul a electricităţii, având în vedere importanţa acestui sector pentru bugetul de bază al familiilor. Consumatorii europeni merită mai mult.”
Principalele rezultate
Tabloul de bord pentru 2009 pune în evidenţă două mari tendinţe la nivelul UE:
1. Consumatorii sunt nemulţu