Finalizarea lucrarilor de constructie a sase autostrazi in urmatorii ani va costa peste 25 de miliarde de lei, suma care este mai mult decat dublul bugetului alocat in acest an Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (10,6 miliarde de lei).
Astfel, Ministerul Transporturilor (MTI) va plati in acest an companiei Bechtel, constructorul autostrazii Brasov-Bors, 2,76 mld. lei de la bugetul de stat, dintr-un total de 10 miliarde de lei ramasi de achitat pana in 2012, termenul initial de finalizare a investitiei.
Pana la sfarsitul anului trecut, institutia a achitat 2,74 mld. lei, din care anul trecut a platit 1,1 miliarde de lei.
Valoarea de 10 miliarde de lei ramasa de achitat este esalonata anual - 2,31 mld. lei anul viitor, 4,16 mld. lei in 2011 si 763,77 milioane lei in 2012. Bechtel a primit contractul in 2004, valoarea acordului initial fiind de 2,2 miliarde euro. Ulterior, mai multe acte aditionale au majorat suma totala, iar termenul de finalizare a fost amanat cu un an, pentru 2013.
Pentru Autostrada Bucuresti-Brasov, in lungime de 173 km, ministerul mai are de platit 6,06 mld. lei pana in 2012. Pana in prezent constructorii au primit 257 de milioane de lei. MTI a prelungit saptamana trecuta, pentru a treia oara, termenul de depunere a ofertelor finale pentru selectarea constructorului sectorului Comarnic-Brasov, la 23 februarie.
Autostrada de centura a Capitalei in partea de nord (52 km) va necesita, in urmatorii patru ani, investitii de 3,38 miliarde de lei, iar partea de sud (48 km) va costa 3,15 mld. lei.
Pentru Autostrada Arad-Timisoara bugetul prevede 1,19 mld. lei pana in 2015.
Proiectul a inceput in 2006 si a costat pana in prezent 8,88 milioane de lei. Pentru anul acesta, MTI propune fonduri de 166,11 milioane de lei.
Alta autostrada inclusa in proiectul de investitii este Cernavoda-Constanta, pentru c