» Din 1989 pana in prezent, numarul turistilor de pe Aeroportul International Mihail Kogalniceanu a scazut dramatic.
» Din acest se vor introduce noi curse, fapt care va determina o crestere moderata a traficului.
In anul 1989, pe aeroportul International Mihail Kogalniceanu (AIMK) din judetul Constanta au aterizat si s-au imbarcat aproximativ un milion de calatori. In mare parte, era vorba despre turisti care isi petreceau vacanta la mare. De altfel, pe langa functia de aeroport de rezerva pentru Otopeni (aici vin aeronavele care, din diferite cauze, nu pot ateriza la Bucuresti), unul dintre rolurile importante ale AIMK este de a prelua strainii care vin in concediu pe litoralul Marii Negre. Andrei Trandafir, unul dintre hotelierii din Mamaia, declara, intr-un interviu, ca statiunea a fost conceputa pentru turisti care sosesc pe calea aerului, nu cu masinile, care paralizeaza practic traficul in varf de sezon.
Din pacate, declinul turismului romanesc s-a tradus si printr-o scadere dramatica a numarului de calatori. "De la un milion, in 1989, s-a ajuns la un numar de 48.000 de calatori, in 2007", a declarat Cristian Moldovanu, membru in Adunarea Generala a Actionarilor. Acesta a precizat ca, in 2008, s-a reusit cresterea numarului de calatori la putin peste 100.000. Principalul motiv il constituie atragerea unor noi operatori prin implicarea Consiliului Judetean Constanta, care detine 20% din actiunile aeroportului. Anul trecut, pe pista de la Kogalniceanu au aparut avioanele Ryanair, care zboara saptamanal spre Pisa, dar si Boeingurile Blue Air, care au introdus, experimental, o cursa directa de Bruxelles. De asemenea, Carpatair are curse zilnice (cu exceptia zilei de duminica) spre Timisoara, si de acolo spre zeci de destinatii europene.
Surprizele anului 2009
In ciuda crizei economico-financiare, Cristian Mol