De la 1 februarie, caşul, urda, telemeaua ar fi trebuit să se „prezinte” cumpărătorilor într-o altă formă, potrivit Ordinului Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare (ANSV). Însă ieri, pe tarabe, rolele de caş sau bucăţile de telemea tronau neîmpachetate, nemarcate, ca şi până acum. Nici urmă de ambalaj sau etichete, în afară de cartonul pe care era scris preţul. Cât despre lapte, micii producători îl vindeau în continuare în celebrele PET-uri.
„Aşteptăm să ni se dea un detaliu despre ştampilă”
Potrivit Ordinului 111 al Autorităţii Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) privind desfacerea produselor primare, producătorii trebuie să vândă de acum doar marfă ambalată şi în spaţii care să respecte normele de igienă. Teoretic, din prima zi a acestei luni, în pieţe nu ar mai fi trebuit să apară produse fără etichetă, care să ateste numele sortimentului, producătorul, data la care a fost produs respectivul aliment. Practic însă, mai durează până când legea va fi pusă în aplicare. În pieţele din Braşov, brânza cel puţin se vinde în continuare fără „plastic”. Iar producătorii spun că au mai primit „termen de graţie” pentru ambalarea produselor. Două-trei zile şi apoi se vor conforma cerinţelor. Acum însă aşteaptă eticheta… „Ni s-a mai dat un timp, câteva zile, ca să ne punem la punct. Două-trei zile. Aşteptăm să ni se dea un detaliu despre ştampilă. Oricum, nu e mare diferenţă faţă de ce a fost până acum. Brânza o să fie pusă într-o pungă şi pe punga aia o să vină o etichetă, aşa, să se vadă numărul autorizaţiei şi persoana care a făcut produsul. Dar asta nu ne afectează. Mie chiar mi se pare o idee bună. Marfa va fi în pungă şi aşa şi cumpărătorul o sa fie mai sigur de ce ia. Diferenţa este doar acea etichetă”, ne spune tanti Elena, producător din Şirnea.
Zăpăceala ambalajului
Cam toţi producătorii sunt