Primele disponibilizări au fost făcute la Radisson şi Rin Grand Hotel. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Marile hoteluri din Capitală apelează la restructurări de personal din cauza gradului de ocupare scăzut din această perioadă. Primele au fost Radisson Sas, de cinci stele, şi Rin Grand Hotel, de patru stele, care au scăpat deja de circa 10% din numărul de angajaţi. Nici acţionarii de la Marriott nu exclud o astfel de măsură, în cazul în care va fi necesară.
Hotelierii recunosc că piaţa hotelieră trece printr-o perioadă delicată şi spun că, în acest moment, păstrarea echipelor de lucru intacte constituie un adevărat efort.
La cel mai mare hotel de cinci stele din Capitală, restructurările au început la mijlocul lunii trecute.
„Nu am fost deloc preveniţi. Ne-au chemat la personal, ne-au pus o foaie în faţă şi ne-au pus să semnăm că, de mâine, nu mai venim la serviciu“, afirmă Cristi, un fost angajat.
Directorul de marketing, Adrian Adam, spune că lista a conţinut 19 oameni, alţii preferând să plece din propria decizie. „Am constatat că numărul de angajaţi împovăra bugetul şi am decis să renunţăm la o parte dintre ei. Acum mai avem cam 320 de oameni“, susţine Adam. La deschidere, hotelul avea aproape 400 de angajaţi.
Acelaşi lucru au făcut şi fraţii Negoiţă la cel mai mare hotel din Europa, Rin Grand. „Activitatea din această perioadă este destul de scăzută, iar noi angajasem oricum mai mult decât era nevoie. Am făcut o selecţie şi am disponibilizat cam 10%-12% din cei 600 de angajaţi“, menţionează Ionuţ Negoiţă. Potrivit acestuia, măsuri similare au fost luate şi la celelalte trei hoteluri din cadrul grupului Pro Confort.
Managementul neadecvat, cauza problemelor
La Marriott, măsura nu a fost dezbătută de acţionari, dar „va fi aprobată dacă va fi nevoie“, spune Fathi T