Finala Ligii Campionilor şi Super Bowl-ul, cele mai tari momente intercluburi, rivalizează şi la capitolele publicitate şi audienţe
O zi pe an, întreaga Americă respiră fotbal. American, desigur. Finala de duminică, dintre Pittsburgh Steelers şi Arizona Cardinals (27-23), a fost însoţită de cifre de marketing care rîd în nas crizei. Cele 69 de spaţii publicitare puse la dispoziţie de NBC fuseseră ocupate în totalitate pentru cifra-record de 206 milioane de dolari (160 de milioane de euro). Mai precis, 30 de secunde de publicitate s-au vîndut cu 2,4-3 milioane de dolari. 100 de milioane de telespectatori au urmărit acest eveniment. Stadionul din Tampa, Florida, are peste 74.000 de locuri. Curios este faptul că, anul trecut, preţul unui bilet la Superbowl putea ajunge şi la 3.000 de dolari. Anul acesta, criza a stabilit preţuri mai mici: 400-700 de dolari.
Prin comparaţie, evenimentul care ridică în picioare Europa, an de an, este finala Ligii Campionilor. Anul trecut, Manchester United şi Chelsea au fost protagonistele, ele jucînd la Moscova, pe stadionul Lujniki (69.500 de locuri). Încasările din bilete s-au ridicat la 7,5 milioane de euro. În România, 1,3 milioane de telespectatori au privit meciul, încheiat cu victoria celor de la Manchester (6-5 în prelungiri). 110 milioane de perechi de ochi au urmărit meciul.
200.000 de lire au costat 30 de secunde de reclamă la finala UCL
3 milioane de dolari au costat 30 de secunde de reclamă la Super Bowl
100 de iarzi a măsurat un touchdown reuşit aseară de James Harrison. Peste 91 de metri, cel mai lung din istoria Super Bowl
42 de milioane de lire a plătit ITV pentru achiziţionarea drepturilor finalei UCL
Finala Ligii Campionilor şi Super Bowl-ul, cele mai tari momente intercluburi, rivalizează şi la capitolele publicitate şi audienţe
O z