Volumul de reclama pe principalele posturi generaliste si de stiri a crescut considerabil in a doua jumatate a lunii ianuarie a acestui an, comparativ cu primele doua saptamani din 2009, insa se mentine, la majoritatea televiziunilor, mult sub nivelul inregistrat in perioada 15-31 ianuarie 2008, potrivit datelor oferite HotNews.ro de firma de cercetare de piata si monitorizare Alfacont.
Dintre principalele televiziuni romanesti, cea mai mare incarcare de reclama, in a doua jumatate a lunii trecute, s-a inregistrat pe posturile Acasa TV, Realitatea TV, Antena 1 si Kanal D, cele mai putine reclame fiind difuzate de Antena 3. In perioada 15-31 ianuarie 2008, Prima TV, Antena 1 si Pro TV erau posturile cu cel mai mare numar de reclame, pe ultimul loc situandu-se, atunci, TVR.
Acasa TV, Kanal D, Realitatea TV au inregistrat, in a doua jumatate a lunii ianuarie 2009, mai multa reclama decat in aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV si Realitatea TV au inregistrat scaderi - cu precizarea ca o mare parte dintre primele zece produse si servicii promovate de Realitatea TV, Antena 1 si Antena 3 sunt publicatii sau servicii apartinand posturilor Realitatea-Catavencu, respectiv Intact.
Comparativ cu primele doua saptamani ale acestui an, posturile Acasa TV, Prima TV, Pro TV si Kanal D inregistreaza cele mai mari cresteri in privinta numarului de reclame difuzate.
Cum a evoluat numarul de spoturi difuzate de principalele posturi de televiziune:
15-31 ianuarie 2009
Acasa TV - 4383Antena 1 - 3934Antena 3 - 1643Kanal D - 3784Prima TV - 3213Pro TV - 3276Realitatea TV - 4012TVR 1 - 2352
1-14 ianuarie 2009
Acasa - 1476Antena1 - 2714Antena3 - 1284Kanal D - 1852Prima TV - 1119Pro TV - 1375Realitatea TV - 2651TVR 1 - 1493
15-31 ianuarie 2008
Acasa TV - 4031Antena 1 -