Gabriel Marin, directorul general al companiei Omnilogic, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala a distribuitorilor IT&C, considera ca situatia economica actuala prezinta si unele avantaje, cel putin pe segmentul resurselor umane (HR).
"Vom putea profita foarte mult in perioada aceasta pentru a face inlocuiri de personal. In sfarsit, dupa patru-cinci ani piata de HR nu va mai fi a angajatilor, ci a angajatorilor", a declarat Marin pentru ZF.
"Ne vom permite luxul sa ne alegem oamenii si sa ii schimbam pe cei care nu dau randament", a adaugat el.
Omnilogic are in prezent circa 80 de angajati, numar care va ramane aproape neschimbat pe parcursul acestui an, iar Marin spune ca nu a recrutat niciodata de la concurenta si nu ia in calcul aceasta posibilitate. Principalii competitori de pe piata de distributie sunt Scop Computers, Tornado Sistems, Asesoft Distribution si RHS Company. Omnilogic estima pentru sfarsitul anului 2008 o cifra de afaceri de 130-150 mil. dolari (88,8 - 102,5 mil. euro), sub targetul initial de 180 mil. dolari (123 mil. euro). In 2007, compania a raportat un rulaj de 78,4 mil. euro, in scadere fata de nivelul de 86,6 mil. euro din 2006.
In ceea ce priveste evolutia businessului in 2009, Marin considera ca atat piata in general, cat si Omnilogic nu vor inregistra cresteri. "Cine spune ca va creste este foarte optimist. In cazul putin probabil in care va exista totusi o crestere, va fi una de substitutie, in sensul ca luam din cota de piata a competitorilor", explica seful Omnilogic.
Desi Omnilogic obtine cele mai mari venituri din businessul de distributie, marjele de profit scazute (care se apropie si uneori scad sub 1%) au determinat compania sa se extinda puternic si pe segmentul serviciilor de date, serviciilor IT si al centrelor de date. Compania a investit anul trecut 34 mil. euro intr-un nou sediu i