Iulian Pădurariu, partener Trout&Partners, crede că problemele financiare nu sunt un obstacol pentru cei care ştiu să-şi definească mesajul. S-a mutat la Viena pentru că nu vrea să mai plătească taxe statului român şi criza îl face să se simtă ca peştele în apă. Aşezat pe fotoliul de piele neagră capitonat din cafeneaua Rooms pe care a deschis-o acum câţiva ani împreună cu partenerii săi, bărbatul şaten mă priveşte atent din spatele ochelarilor Armani.
Localul este răvăşit de petrecerea care avusese loc cu o seară înainte, şi urmează o alta. Afacerile cu cafeneaua merg bine, chiar şi în vreme de criză, recunoaşte el amuzat.
De la Romdrinks la antreprenoriat
Pădurariu are marketingul în sânge. Îi place atât de mult ceea ce face, încât nici nu simte că munceşte. „Ultima dată când se poate considera că am muncit a fost pe vremea când făceam cartofi prăjiţi la McDonald’s. Tot ce am făcut până acum, am făcut cu drag”, spune Iulian Pădurariu.
El este creierul din spatele strategiilor brandurilor din portofoliul Romdrinks: Unirea şi Murfatlar. Vorebeşte cu mândrie de Unirea, marca de coniac pe care a lansat-o de la zero şi pe care a adus-o, în doi-trei ani, în topul vânzărilor de spirtoase.
Şi pentru că nu se simte bine când lucrurile merg ca pe roate, Pădurariu a decis ca în 2005 să părăsească Romdrinks pentru a-şi lansa firma de consultanţă în marketing Trout&Partners.
N-a aşteptat mult şi clieţii au şi apărut: Tina R şi Banca Transilvania. Despre succesul Băncii Transilvania nu mai trebuie discutat, toată lumea ştie de strategia atipică de poziţionare a instituţiei (Zânul!).
Criza actuală este cea de-a doua cu care se confruntă omul de marketing. Prima a fost în 1997 şi Pădurariu tocmai se angajase la producătorul de vopseluri Policolor, care fusese privatizată.