MHS Truck&Bus, importatorul camioanelor MAN pentru Romania, companie controlata de omul de afaceri Michael Schmidt, estimeaza ca va realiza in acest an vanzari de 100 mil. euro, la jumatate fata de nivelul atins in 2008, in urma reducerii comenzilor din partea companiilor de constructii, care au dificultati in obtinerea finantarilor.
In 2008 MHS Truck&Bus a comercia-lizat 1.850 de autocamioane MAN, in crestere cu 36% comparativ cu vanzarile de 1.360 de unitati din anul anterior. Compania estima la jumatatea anului trecut ca va ajunge la circa 2.500 de camioane livrate.
"In ultimele trei luni am functionat la 50% din capacitate. De obicei livram circa 200 de autocamioane pe luna, dar in ultimul trimestru am livrat doar cate 100 deoarece clientii au intampinat probleme de finantare, vanzarile noastre fiind dependente de sistemele de leasing. Putine companii isi permit achizitii cash", a declarat George Gea-dau, director de vanzari al MHS Truck& Bus. El a adaugat ca accesul la finantari la companiile de leasing a devenit dificil pentru transportatori sau constructori, majoritatea achizitiilor fiind realizate prin acest sistem.
In urma reducerii vanzarilor in ultima parte a anului trecut, a estimarilor pesimiste cu privire la evolutia pentru 2009 si a reducerii numarului de proiecte imobiliare rezidentiale, MHS estimeaza ca va comercializa circa 900 de autocamioane. "Am planificat 800 - 1.000 de unitati, la nivelul de acum trei ani. Vom fi in plan daca vindem 900 de autocamioane pentru ca noi suntem dependenti de constructii, infrastructura. Daca aici vor exista investitii, la noi se va observa imediat prin cresterea comenzilor, pentru ca nici companiile mari si nici subcontractorii nu pot lucra fara utilaje", a spus Geadau.
Segmentul autocamioanelor grele ar putea primi un ajutor din partea statului si din alta directie decat investitiile in inf