In plina recesiune, oamenii au inceput sa se preocupe de felul in care se imbraca la slujba - in special femeile. Vestimentatia este una dintre armele cu care merg "pregatite" la munca, gata sa se ia la tranta cu orice proiect sau orice rival.
Oamenii fac, in ultima vreme, un efort mai mare in ceea ce priveste aspectul lor la locul de munca, crede Moira Benigson, partener la MBS Group, potrivit The Times.
"Imbracamintea casual de vineri va deveni o amintire. Toata lumea ia slujba mult mai in serios. Pentru femei, miza este si mai mare decat pentru barbati, intrucat ele trebuie sa arate grozav la birou. Intr-un birou foarte conventional, asta inseamna siguranta pe care ti-o dau culorile - maro, negru.
In urmatoarele luni vom vedea intarirea unor standarde pierdute pana de curand: camasa calcata, parul coafat, unghiile ingrijite. Orice derogare de la ingrijirea personala este o falsa economie", sustine Benigson.
Culmea este ca tonul este dat chiar de designeri - cei pe care multa lume ii considera a crea haine care nu se pot purta in viata reala.
Creatorii de moda s-au intors in acest sezon spre femeia de cariera, care lupta sa-si pastreze slujba intr-un mediu economic neprietenos si au creat colectii bazate pe principul "dress-for-success" (Imbraca-te ca sa ai succes, n.r.)- jachete bine croite, pantaloni clasici, rochii office.
Odinioara apanajul stewardeselor, jacheta se intoarce in acest sezon in garderoba femeilor de cariera. Armani, Alexander McQueen, Antonio Berardi si Stella McCartney, au trimis pe podium modele imbracate in jachete construite dupa tipicul croitorilor din faimoasa strada londoneza Savile Row.
Phillip Lim, designerul american, a "indulcit" clasicul taior barbatesc, adaugandu-i volane in varianta feminina. Colectia creatoarei Luella Bartley a fost intesata de jach