Obligate să reducă masiv cheltuielile, companiile ar trebui să evite cu orice preţ disponibilizările, având la îndemână soluţii mai eficiente, precum diminuarea pachetelor salariale. Doar 1% optează, însă, pentru această măsură. Un antreprenor care deţine o serie de pu-blicaţii online, la care lucrează circa 50 de oameni, a decis ca, începând cu luna decembrie, să taie 30% din veniturile care le revin editorilor din drepturile de autor, iar ţintele de vânzări au fost ri
Obligate să reducă masiv cheltuielile, companiile ar trebui să evite cu orice preţ disponibilizările, având la îndemână soluţii mai eficiente, precum diminuarea pachetelor salariale. Doar 1% optează, însă, pentru această măsură.
Un antreprenor care deţine o serie de pu-blicaţii online, la care lucrează circa 50 de oameni, a decis ca, începând cu luna decembrie, să taie 30% din veniturile care le revin editorilor din drepturile de autor, iar ţintele de vânzări au fost ridicate într-atât, încât, cel puţin în perioada de timp scursă de atunci, niciunul dintre oamenii din departamentul respectiv nu a mai câştigat bonusuri de performanţă.
Măsurile fac parte dintr-un plan de reducere a cheltuielilor de personal cu circa 15 procente, însă antreprenorul nu a luat în calcul nici măcar o clipă concedierea vreunuia dintre membrii echipei. În caz că sumele provenite din publicitate nu vor creşte în următoarele luni, antreprenorul nu exclude posibilitatea înlocuirii actualelor contracte de muncă cu normă întreagă, pe perioadă nedeterminată, cu contracte de colaborare. Din nou, nicio vorbă despre concedieri.
Într-o situaţie mai mult sau mai puţin similară se află întregul peisaj mass-media autohton, însă abordările diferă la capitolul tăierii de costuri. Sunt deja celebre cazurile celor mai mari trusturi de presă autohtone, Intact şi Media Pro. Primul a anunţat în urmă cu câteva săptămâni