Numărul datornicilor din sectorul telecomunicaţiilor va creşte anul acesta cu 30%, în timp ce datoria medie a clienţilor corporate, de 500 de euro în anul 2007, se va dubla până la finele anului în curs. În ianuarie 2008, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a decis că Biroul de Credit nu va procesa datele clienţilor companiilor nonfinanciare. Un argument invocat de cei care au susţinut această decizie era faptul că furnizorii de uti
Numărul datornicilor din sectorul telecomunicaţiilor va creşte anul acesta cu 30%, în timp ce datoria medie a clienţilor corporate, de 500 de euro în anul 2007, se va dubla până la finele anului în curs.
În ianuarie 2008, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a decis că Biroul de Credit nu va procesa datele clienţilor companiilor nonfinanciare. Un argument invocat de cei care au susţinut această decizie era faptul că furnizorii de utilităţi şi telefonie pot întrerupe accesul clientului rău-platnic la serviciile companiei, în timp ce băncile nu beneficiază de această facilitate. Astăzi, când creşte atât numărul clienţilor rău-platnici, cât şi valoarea restanţelor, această armă ar putea să-şi piardă din eficienţă.
Referindu-se la persoanele fizice, Cătălin Neagu, director general al Top Factoring, a treia companie de pe piaţa recuperatorilor de creanţe, spune că, odată cu scăderea venitului familial (cauzat mai ales de creşterea ratei şomajului, creşterea cursului valutar şi, nu în ultimul rând, de inflaţie), cu siguranţă va scădea capacitatea de plată a facturilor telecom. „Compania noastră prognozează pentru anul 2009 o creştere a numărului datornicilor din acest sector cu aproximativ 30% faţă de prima jumătate a anului 2008. Persoanele fizice vor fi nevoite să taie din bugetul de cheltuieli cu telefonia în favoarea cheltuieli