David Waterfield, cel care a preluat recent conducerea operatiunilor producatorului de tigarete British American Tobacco Romania, are ca principal obiectiv cresterea cotei de piata a companiei in ritmul ultimilor ani.
"Ne-am bugetat o majorare a cotei de piata, dar depinde foarte mult de contextul economic. Cota noastra de piata a ajuns la 41,7% fata de 39% in 2007, iar pentru perioada urmatoare dorim sa ne mentinem acelasi ritm de crestere", a spus Waterfield, care coordoneaza si pietele BAT din Bulgaria, Serbia, Kosovo, Albania si Muntenegru. BAT a ajuns anul trecut la afaceri de aproape un miliard de euro, in crestere cu 31% fata de 2007, evolutia fiind bazata atat pe cresterea preturilor, cat si pe un avans de 13% al volumelor.
"In timp ce pe segmentul premium continuam sa inregistram o evolutie pozitiva, Dunhill ajungand anul trecut la o cota de piata de 1,6% fata de 1% in 2007, Vogue la 1,6% cu 0,4% mai mult, iar Kent la 20% fata de 18,8% cu un an in urma, pe segmentele inferioare ale pietei observam o stabilizare, care ar putea sa se transforme intr-un declin. Resimtim aceste efecte mai ales in zona de nord a tarii, unde contrabanda este la un nivel mai ridicat", a spus managerul BAT, precizand ca aproape 40% din volumele vandute in Romania sunt pe segmentul premium.
Nivelul contrabandei a ajuns, potrivit reprezentantilor BAT, la 19%, valoare de peste trei ori mai mare fata de 2006, si ar putea sa se extinda in conditiile in care nivelul accizei se va majora in acest an la nivelul la care era prevazut pentru 2010, in urma unei decizii luate in calcul de actualul guvern.
"Majorarea accizelor in 2009 la nivelul la care ar trebui sa ajunga peste un an va afecta piata tigaretelor. O crestere brusca a accizelor ar insemna o majorare cu 50% a preturilor si va determina un avans dramatic al pietei de contrabanda, pana la peste o treime din to