Afectate de blocajul din piaţa imobiliară, agenţiile mici pot opta pentru afilierea la reţelele deja active în România. Cu maximum 25.000 de euro, consultanţii mici pot spera că îşi vor salva afacerea. În condiţiile în care piaţa imobiliară şi, în special, cea rezidenţială încă nu dau semne de revenire, agenţiile imobiliare, mai ales cele mici şi medii, au în faţă trei variante. Fie continuarea activităţii în condiţii de avarie, cu mai puţini angajaţi, cheltuieli
Afectate de blocajul din piaţa imobiliară, agenţiile mici pot opta pentru afilierea la reţelele deja active în România. Cu maximum 25.000 de euro, consultanţii mici pot spera că îşi vor salva afacerea.
În condiţiile în care piaţa imobiliară şi, în special, cea rezidenţială încă nu dau semne de revenire, agenţiile imobiliare, mai ales cele mici şi medii, au în faţă trei variante. Fie continuarea activităţii în condiţii de avarie, cu mai puţini angajaţi, cheltuielile diminuate la minimum posibil şi cu ţinte clare pe domenii încă valabile, precum închirierile, fie falimentul, fie, în cel de-al treilea caz, intrarea sub umbrela unui nume mare din domeniu. Practic, francizele imobiliare pătrunse pe piaţă încă din 2003 vor deveni din ce în ce mai atrăgătoare, cu condiţia ca cei interesaţi să posede sumele necesare intrării într-un astfel de lanţ de business.
Principalii jucători din acest sector sunt Century 21, RE/MAX, Coldwell Banker şi RealPro, iar valoarea francizelor cerute de aceştia este cuprinsă între 15.000 de euro şi 25.000 de euro. Unul dintre cei mai cunoscuţi francizaţi din imobiliarele autohtone este fostul fotbalist Gică Popescu, care anul trecut a intrat în reţeaua Century 21, compania condusă de acesta numindu-se Century 21 Primăverii. Century 21 îşi propunea, de altfel, să ajungă anul acesta la o cotă de piaţă de 10% în Capitală, planuri ce par acum destul de greu de atins.