Redactorul-sef al prestigiosului cotidian The New York Times a dat de inteles ca ziarul si-ar putea schimba din nou strategia, introducand abonamente pentru accesarea paginii sale de Internet.
Miscarea vine la mai putin de doi ani de cand NYTimes a renuntat la taxele pe online pentru a creste vanzarile de publicitate, informeaza Huffington Post.
Bill Keller nu a dat nici detalii, nici o data concreta la care se vor introduce abonamentele, insa a tinut sa sublinieze ca n redactie continua "o discutie serioasa cu privire la modurile in care consumatorii trebuie sa plateasca pentru ce producem noi".
Posibilitatile care se discuta sunt introducerea unu abonament pentru acces complet, un model de micro-plata in care cititorii platesc cativa penny de fiecare data cand dau click pe o pagina si vanzarea de stiri pentru a fi distribuite pe dispozitive electronice de citit, cum ar fi Kindle al Amazon.com.
"Unii oameni platesc deja pentru varianta online a The Times. Dar nu sunt suficienti. Deocamdata", a precizat Keller, amintind ca utilizatorii Kindle platesc pentru a descarca intreaga versiune electronica a ziarului, la fel ca si abonatii la TimesReader.
In ultima vreme, ziarele din intreaga lume se straduiesc sa gaseasca o solutie la problema generarii de mai multe venituri din cresterea audientei online, deoarece publicitatea pe Internet este mult mai ieftina decat cea pe print.
Cotidianul Christian Science Monitor este in curs de dezvoltare a unui newsletter zilnic contra cost, in vreme ce U.S. News and World Report cere 24,95 dolari pe an pentru acces la editia online.
The Wall Street Journal este unul dintre putinele ziare care a reusit cu succes sa implementeze un sistemd e abonamente pentru editia online, insa audienta sa este mult mai mica decat cea a NYTimes.
Redact