Sistemul de management al traficului, care a costat 20 de milioane de euro şi duce Capitala în Europa, încă se mai sprijină în fluier şi baston. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Dacă treci pe roşu sau „forţezi galbenul“ şi încurci intersecţia, te vede şi te dă prin staţie la „colegul“ din următoarea intersecţie. Ca şi în viaţă, în trafic cineva acolo sus te vede şi are grijă să te răsplătească mai devreme sau mai târziu. Cam asta ar trebui să ştie şoferii care circulă prin Bucureştiul central, adică zona cuprinsă între Piaţa Presei Libere la nord, Parcul Tineretului la sud, Răzoare în vest şi Moşilor-Ştefan cel Mare în est.
Teoretic, intersecţiile din inelul central sunt deja cuprinse în sistemul de management al traficului, monitorizate video şi coordonate de un computer ce ajustează automat timpii semafoarelor, în funcţie de aglomeraţia din trafic. Practic, în spatele acestui sistem, la butoane şi chiar în intersecţii, stau tot oameni, în special poliţişti cu fluierul şi bastonul.
Cum să vezi mustaţa şoferului
Totul se petrece cam de un an . În decembrie 2007 au fost echipate primele intersecţii, iar în mai 2008 primarul de atunci, Adriean Videanu, a inaugurat Centrul de Monitorizare a Traficului, situat undeva într-un sediu al UTI de pe Şoseaua Olteniţei.
Încăperea seamănă cu tot ce vezi în filme: un perete imens, capitonat cu ecrane, împarte oraşul în 40 de zone. În pătratele succesive se poate urmări fluxul de maşini de la nord la sud şi de la est la vest. La pupitre stau inginerii UTI, angajaţi de la Administraţia străzilor, gata să intervină dacă pică vreun semafor, Poliţia Comunitară şi Poliţia Rutieră, adică vocea care îi „dă prin staţie la colegii din intersecţii“ pe şoferii amatori de viteză.
Camerele de luat vederi sunt atât de performante încât pot face zoom pe numă rul maşinii sau ch