Omul de afaceri Cristian Burci, care controleaza grupul International Railway Systems, in care sunt incluse fabricile de vagoane Astra Vagoane Arad, Meva si Romvag precum si compania de transport pe cale ferata Servtrans, estimeaza mentinerea nivelului afacerilor in acest an la nivelul de 400 de milioane de euro, prima stagnare din ultimii ani.
"IRS nu este imun la turbulentele de pe pietele internationale, criza financiara incepand sa se extinda si in regiune. Ne confruntam cu amanari ale comenzilor de vagoane, iar divizia de transport din cadrul grupului a inregistrat o scadere a cererii din partea industriei auto si a industriei metalurgice. Suntem inca increzatori referitor la rezultatele din acest an, care nu se anunta insa la fel de bune cum am planificat initial", a spus Cristian Burci, care a construit grupul IRS dupa Revolutie, achizitionand rand pe rand fabrici de productie de vagoane. IRS a ajuns cel mai mare grup de acest tip din Europa, cu o productie estimata la 5.500 de vagoane la nivelul anului trecut si cu un numar de 7.500 de angajati.
Anul trecut grupul si-a mentinut evolutia pozitiva din ultimii ani inregistrand o crestere de 30% a afacerilor. "Atat activitatea de productie, cat si cea de transport au avut o evolutie pozitiva, in ciuda problemelor intampinate in industrie, fabricile fiind afectate de variatiile preturilor la otel, iar transportul pe cale ferata de scaderea cererii determinata de inchiderea fabricilor de masini si a combinatelor metalurgice, precum si de pretul la petrol din lunile de vara", a precizat Burci, care pe fondul contextului international si-a blocat eventualele achizitii.
"Avand in vedere incertitudinea de pe pietele internationale, ne-am amanat investitiile pentru a beneficia de lichiditati. Nu ar fi o idee buna sa facem investitii mari in acest moment, intrucat nu am putea atinge rata de amortizare