În ciuda perspectivelor incerte ale economiei, Mike Costache are încredere în industria de lux şi pariază pe două domenii care nu au vreo legătură cu afacerile sale de până acum: bijuteriile şi dulciurile premium. Mă aflam într-un château de prin 1670, la Geneva, cu unul dintre clienţii companiei Netjets, pe care o reprezint în România. Întâmplător, în timpul discuţiei noastre, am gustat dintr-o ciocolată aflată pe masă. În clipa următoare, descopeream gustul unui nou
În ciuda perspectivelor incerte ale economiei, Mike Costache are încredere în industria de lux şi pariază pe două domenii care nu au vreo legătură cu afacerile sale de până acum: bijuteriile şi dulciurile premium.
Mă aflam într-un château de prin 1670, la Geneva, cu unul dintre clienţii companiei Netjets, pe care o reprezint în România. Întâmplător, în timpul discuţiei noastre, am gustat dintr-o ciocolată aflată pe masă. În clipa următoare, descopeream gustul unui nou business: un produs premium, pe care pot să-l aduc în România, îşi aminteşte Mike Costache, românul de 31 de ani cunoscut în mediul nostru de afaceri pentru mărcile de lux pe care le reprezintă (Maserati, Netjets, Sunseeker, PrivatSea, Segway) şi activitatea sa filantropică.
Însă, în contextul crizei care se resimte până şi în industria luxului, un antreprenor şi-ar pune serioase semne de întrebare cu privire la profitabilitatea lansării unei afaceri într-un domeniu care îi este cvasinecunoscut. Nu şi Mike Costache. Pentru a înţelege ce-l motivează, trebuie mai întâi să cunoşti principiile de business ce i-au asigurat succesul în România, ţară în care a copilărit, dar pe care a părăsit-o la 11 ani, când familia sa a emigrat în Israel, şi ulterior în Statele Unite ale Americii.
Încă din timpul studiilor la Universitatea Pepperdine din Malibu, Los Angeles, Mike Costache a înţeles cât este de important să dispui de