Prelungirea campaniilor de reducere a preţurilor afectează drastic bugetele companiilor şi imaginea mărcilor. Epoca discounturilor, care au ajuns şi la 25% din preţul de catalog, se apropie de sfârşit. Ca urmare a scăderii vânzărilor şi acumulării de stocuri, comercianţii de autoturisme s-au văzut nevoiţi să atragă clienţii cu reduceri ale preţurilor sau cu echipări tot mai generoase ale modelelor. Pentru clienţi, această luptă de a face „banii să circule şi
Prelungirea campaniilor de reducere a preţurilor afectează drastic bugetele companiilor şi imaginea mărcilor. Epoca discounturilor, care au ajuns şi la 25% din preţul de catalog, se apropie de sfârşit.
Ca urmare a scăderii vânzărilor şi acumulării de stocuri, comercianţii de autoturisme s-au văzut nevoiţi să atragă clienţii cu reduceri ale preţurilor sau cu echipări tot mai generoase ale modelelor. Pentru clienţi, această luptă de a face „banii să circule şi să producă“ ar fi trebuit să aducă avantaje sesizabile, însă, din nefericire, discounturile au fost estompate de majorarea ratei de schimb leu/euro. Mulţi brand-manageri autohtoni au sperat că scăderea în cascadă a preţurilor va revigora vânzările mărcii pe care o comercializează. Rezultatele campaniilor au fost însă neaşteptat de slabe, şi acum se pune problema dacă nu cumva s-a mers prea departe.
Motivul este simplu şi nu are neapărat legătură cu piaţa autohtonă. Pentru multe mărci, scăderea preţurilor a ajuns egală sau chiar depăşeşte marja de profit, iar acest lucru duce la pierderi însemnate sau, cel puţin, la o reducere a fondurilor necesare pentru cercetarea şi dezvoltarea de noi produse. În unele cazuri, se poate vorbi şi despre un efect negativ asupra imaginii mărcii.
Nici război, nici pace. Gherilă
„Nu putem vorbi de un război între importatori în privinţa preţurilor. Actualele reduceri de preţ nu sunt făcute ca să