Reteaua franceza de magazine Bricostore, al doilea mare jucator din retailul local de bricolaj, cu afaceri de 220 mil. euro in 2008, va recruta in acest an 280 de persoane pentru extindere, insa ar putea renunta la angajatii sezonieri pentru a-si reduce costurile de operare. Compania va deschide in acest an trei unitati, ajungand la 16 magazine si un numar total de 2.300 de angajati.
"Suntem mai atenti anul acesta la rentabilizarea echipelor. Daca vanzarile nu vor fi in linie cu asteptarile noastre, nu vom mai recruta angajati sezonieri", a declarat Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania.
Angajatii sezonieri, recrutrati de obicei la inceputul perioadei de varf de vanzari in retailul de bricolaj, adica in martie-aprilie, reprezinta in medie 10-15% din numarul total de angajati pe unitate, potrivit datelor Bricostore. Astfel, compania ar putea renunta sa recruteze un numar total de 130-195 de persoane in primavara. Dinamica vanzarilor Bricostore in acest an va dicta si ritmul de expansiune a retailerului dupa 2009, tinta finala fiind de 20 de unitati.
"Primele efecte ale crizei economice globale le-am resimtit in ultima luna din 2008: in unele magazine vanzarile au stagnat sau au inregistrat o diminuare comparativ cu luna decembrie din 2007, ceea ce a ridicat semne de intrebare cu privire la perspectivele pietei de bricolaj in 2009. Aceasta tendinta s-a pastrat si in acest an, in ianuarie, insa de-abia dupa primul semestru cred ca vom putea da niste previziuni de vanzari pentru 2009", a mai spus Pleska.
Expansiunea retelelor internationale de bricolaj ar putea crea in 2009 peste 2.000 de locuri de munca, potrivit estimarilor ZF. Vezi pagina 12
Reteaua franceza de magazine Bricostore, al doilea mare jucator din retailul local de bricolaj, cu afaceri de 220 mil. euro in 2008, va recruta in acest an 280 de perso