Constructorul japonez a lansat în România a doua generaţie a monovolumului care se remarcă graţie spiritului practic şi preţului piperat.
1 /.
Maşinile mici n-au fost niciodată mai încăpătoare şi sigure. Modelele japoneze au fost dintotdeauna renumite pentru robusteţea lor. Honda, care prezenta, în urmă cu şapte ani, un autoturism minion, dar cu un spirit practic nemai întâlnit în clasa B, a lansat zilele trecute în România a doua generaţie a acelei maşinuţe.
Monovolumul ultracompact, botezat Jazz, uluieşte în continuare prin spaţiul util oferit, dar şi prin preţul piperat pentru acest segment - între 14.613 şi 17.469 de euro cu TVA inclus.
Cumpărătorii sunt invitaţi să aleagă între două motoare (ambele pe benzină, de 1.2 şi 1.4 litri), două transmisii (una manuală, cu cinci rapoarte, alta automată, cu şase) şi două echipări (LSE şi LS). Fiecare dintre acestea oferă cel mai încăpător portbagaj din segment, scaune spate cu dublă rabatare şi o puzderie de spaţii de depozitare (între care zece dedicate recipientelor cu băuturi).
Banii vorbesc
Chiar dacă nu există prea multe modele cu o arhitectură similară în clasa mică, aşadar cu o concurenţă directă firavă, Jazz tot va trebui să înfrunte o realitate crudă, mai cu seamă pentru vremurile pe care le traversăm. Alternativele populare Skoda Roomster şi Opel Meriva costă cu 2.000, respectiv 2.500 de euro mai puţin decât cea mai ieftină versiune a „japonezei“, în timp ce varianta premium Mercedes Clasa A impune o cheltuială suplimentară de sub 400 de euro în comparaţie cu vârful de gamă Jazz.
Trebuie spus că atât Roomster, cât şi Meriva (în echipările lor de bază) oferă totuşi un pachet de dotări inferior celei mai ieftine versiuni Jazz, după cum Clasa A (tot în varianta standard, caroserie cu trei uşi), deşi bine garnisită, nu se ridică totuş