Desi toti producatorii auto germani si-au pus mari sperante in programul de stimulare finantat cu 1,5 miliarde de euro lansat saptamana trecuta de guvernul Merkel, situatia vanzarilor nu pare sa se imbunatateasca deloc. Sau se imbunatateste dar, nu pentru producatorii germani. Potrivit unui studiu Plus citat de editia online a publicatiei der Spiegel, 7,9% dintre cei care detin masini mai vechi de 9 ani se gandesc sa beneficieze de acest bonus. Dintre acestia, 17,2% s-ar orienta catre un Volkswagen, urmatoarele marci fiind Dacia, Ford si Fiat.
Noua masura intrata in vigoare saptamana trecuta, un fel de program “Rabla” in varianta germana, ofera o “Prima de mediu” de 2.500 euro celor care sunt dispusi sa renunte la rabla pe care o au, cu doua conditii: masina sa aiba cel putin 9 ani vechime si sa aiba restul de bani pentru una noua care sa nu fie mai veche de un an.
Sistemul pare sa aiba mai multe hibe. Una ar fi faptul ca pentru a primi cei 2.500 de euro trebuie ca, in prealabil, sa cumperi masina noua si sa o casezi pe cea veche. Numai ca bugetul fiind pentru 600.000 de masini poti avea surpriza neplacuta sa nu iti adjudeci cei 2.500 de euro pentru ca banii, intre timp, s-au terminat. Nimeni nu garanteaza ca odata ce ti-ai casat rabla iti poti luat cei 2.500 euro. Daca intre timp banii s-au terminat ramai si fara rabla si fara bani.
Pe de alta parte, cei care au masini atat de vechi nu isi pot permite masini germane, care de regula sunt mai scumpe decat suratele lor frantuzesti, italiene, japoneze, americane, coreene, ca sa nu mai vorbim de cele romanesti.
Casele auto care vand masini germane se plang de conditiile prea stricte ale programului de stimulare. “Numarul clientilor care ne viziteaza a inceput sa creasca, insa cei care vin ar dori sa cumpere masini mai vechi de un an al caror pret este semnificativ mai mic.
@N