Studiul privind masurile anticriza din domeniul resurselor umane realizat de compania de training si consultanta Accelera in ianuarie 2009 si dat publicitatii saptamana aceasta arata ca trainingul va deveni o obligatie pentru angajati.
Daca pana in 2008 "training" era un cuvant care aparea pe lista de avantaje oferite la angajare (salariatul il facea de placere si angajatorul il oferea ca bonus), in 2009, situatia se va schimba radical. "Cuvantul «training» va aparea pe lista indatoririlor de serviciu si va avea caracter obligatoriu pentru salariat", considera Bogdan Comanescu, academy manager la Accelera.
Studiul mai confirma si estimarile expertilor in privinta modificarii raportului dintre angajator si angajat. Daca pana acum candidatii aveau inca de la interviul de recrutare comportament de invingator, cu pretentii salariale peste asteptari, nemotivate de competentele dovedite, astazi balanta s-a echilibrat.
"Angajatorul va fi mult mai selectiv la angajare, mult mai pretentios in ceea ce priveste rezultatele muncii si mult mai atent cu bugetele de salarii", spune Bogdan Comanescu.
Si Alina Negrea, managing partner la A Plus Performance, este de aceeasi parere: "A trecut vremea cand angajatul «batea» cu pumnul in masa".
A disparut agentul imobiliar infatuat
Rezultatele studiului mai prevad pentru 2009 si o schimbare de atitudine a salariatilor. "Pentru a vedea mai bine acest fenomen, intrati intr-o banca sau un show-room auto sau, si mai bine, sunati la o companie de imobiliare. Veti simti imediat schimbarea de atitudine a personalului si veti vedea ca agentul imobiliar infatuat si plictisit nu mai exista. In locul lui veti gasi un agent de vanzari politicos si serviabil, gata sa va faca si cumparaturile de la piata daca doriti dumneavastra", mai spune Bogdan Comanescu. El atrage atentia ca schimbarea atitudinii nu este sufici